| Home | Contact

| Home | Reisverslag | Contact  |

Intro pagina Reisverslag:

Ik ben Mathijs Teunissen. U kunt op deze homepagina mijn reis 'Om De Wereld' volgen. Deze ben ik gestart op Donderdag 25 Mei 2006 jongsleden.

Ik ben te voet onderweg van Nederland naar Griekenland met een grote omweg via BelgiŽ, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Corsica, ItaliŽ. Na 2 jaar bereik ik Griekenland.

Verslag Peter Thijssen (Peetoom van Mathijs) [binnengekomen 13 Juli 2006] Op 17-6 zijn wij vertrokken naar Frankrijk en hebben in Corny bij Metz Mathijs ontmoet.
Ik bleek korte tijd na aankomst met 39,4 koorts te zitten maar dat was verder geen probleem voor het verblijf van Mathijs,
We waren op camping Le Paquis (svp deze naam op internet vermelden omdat zij de belevenissen van Mathijs ook via de web-site volgen) en Mathijs besloot om 3 nachten te blijven.
Na 3 nachten Mathijs weggebracht naar Pagny vanwaar hij verder trok, althans dat dacht hij.
Er bleek echter gerommeld met de aanwijsborden, welke Mathijs de verkeerde kant hebben opgestuurd.
's-Avonds belde hij, hebben we hem weer opgepikt en zo volgde zijn 4e nacht bij ons.
De ochtend daarop is hij echt vanaf Pagny vertrokken, maar nu de goede kant op.

We hebben een erg leuke tijd gehad samen en mooie foto's gemaakt van en met Mathijs, de caravan, de camping en van zijn vertrek vanuit Pagny, ECHTER....
die moeite hadden we ons kunnen besparen....want...we wisten TOEN nog niet dat later in Zuid Frankrijk een ruit van onze auto zou worden verbrijzeld om via de achterbank onze koffer te bereiken en daar onder andere onze digitale camera te stelen.

Helaas, dus geen enkele vakantiefoto meer.

Mathijs heeft mij nog wel foto's gegeven en deze zijn vandaag doorgestuurd naar Wilhelm.

Groeten,

Peter en Maria Thijssen

Verslag Mathijs 25 Mei 2006 (Spa- BelgiŽ): Na de start van mijn reis meerdere malen te hebben uitgesteld is het er nu toch echt van gekomen. Ik ben vandaag op Donderdag 25 Mei 2006 toch echt vertrokken. Niet helemaal te voet van huis uit, zoals gepland. Daarvoor vond ik het weer te slecht, omdat er niet veel campings zijn vooraan in BelgiŽ kan ik niks drogen en daarom heb ik mij laten afzetten in Spa, BelgiŽ. Ik heb deze route al eens eerder gelopen, dus dat eerste stuk ken ik al.

Ik ben niet op 23 Mei op pad gegaan, zoals eerder gepland. Toen ik wilde aanlopen ging mijn rugzak kapot dus deze moest eerst bij de schoenenmaker worden gerepareerd.

Het is nu hopen dat het weer snel verbetert. Want lopen in de regen is niet plezant zoals ze hier zeggen.

Iedereen die een succes wens per email heeft gestuurd, hiervoor hartelijk dank!

Verslag Mathijs 26 Mei 2006 (Spa- Stavelot): Toen ik de bagage en de tent aan het inpakken was regende het niet, maar toen ik de eerste stap had gezet begon het te regenen en het is deze dag ook niet meer droog geweest.

Ik begon met het zoeken naar de route is heel lastig in BelgiŽ omdat er maar 1 straatnaambordje per straat is dus moet je soms naar de andere kant lopen om er achter te komen dat dit niet de goede straat is ( zie de BelgiŽ pagina om foto's te zien!)

Toen ik Spa uitliep had ik meteen al een steille klim. Dat is het nadeel als je begint net voor het hoogste punt van de Ardenne. Daarna heb ik het Pittoreske Waterloopje (La Picherotte) stroom opwaarts gevolgd tot bij de Bron Puhon Delcor (zie de BelgiŽ pagina om foto's te zien)

Daarna ben ik richting Fagne Malchamps gelopen (Fagne - Venen).

Een groot deel door de venen liep ik over een paadje dat waarschijnlijk naar mij vernoemt is. Het heet het ''knuppel paadje'' (foto0016). In de venen groeien alleen lage struiken, bloemen en daardoor stond er een stevige wind. Maar dat was niet zo erg (kijk op de BelgiŽ pagina om foto's  te zien).

Daarna heb ik alleen nog maar gelopen over modder en water. Doordat het regende en er de laatste tijd al veel regen is gevallen kwam het water naar beneden. Ik regelmatig met mijn schoenen helmaal onder de modder of het water gezeten. Toen ik bij Stavelot in de buurt kwam moest ik onder een brug door waar water onder door stroomt. Langs het water is een verhoging. Daar kun je normaal overheen lopen zonder natte voeten. Nu door het hoge water kon dat niet. Maar de schoenen waren toch al nat.

Door het slechte weer kwam ik na sluitingstijd van de winkels drijfnat in Stavelot aan. Ik heb toen een hotelletje gezocht om niet hoeven slapen in een natte slaapzak.

Verslag Mathijs 28 Mei 2006 (Spa- Stavelot- Logbiermť): De route begon zwaar. Ik moest meteen een steile klim maken en toen ik een stuk had geklommen kwam ik er achter dat ik de hotel sleutel nog bij me had. Dus, ik kon terug naar de stad en de klim weer overdoen. De steile klim was zwaar. Maar na het passeren van de Hoeve ''La Bergerie'' (kijk op BelgiŽ2 pagina om foto's te zien).

Even gerust bij Kapelletje en toen de route vervolgd. Het was intussen mooi weer geworden. Maar na vele KM was de route niet goed aangegeven en ik was verdwaald daardoor kwam ik in stukken natuur waar nooit iemand komt en daar kwam ik een wild zwijn tegen.

Na lang rond dwalen in het bos kwam ik op een goed onderhouden grindweg waar andere wandel routes stonden aangegeven. Maar daar kwam ik ook niet verder mee. Toen zag ik verderop een auto staan en dacht ''dat is de weg naar de bewoonde wereld''. En zo was het ook. Ik kwam op een verharde weg uit. Waarp[ dat moment toevallig een auto aankwam. Ik heb die auto aangehouden en de weg naar Loubiermť gevraagd en dat was simpel dus een 3/4 uur later was in in Logbiermť. Dus ik ga naar het Natuur Vriendenhuis ''Les Gattes'' daar waren aardige mensen die mij vertelden dat het huis gesloten was. Maar na wat praten (er was 1 WalloniŽr die gebrekkig Nederlands sprak) mocht ik wel met mijn tent in de tuin staan (foto32, zie de BelgiŽ2 pagina om deze te kunnen zien).

Verslag Mathijs 29 Mei 2006 (Logbiermť-Vielsalm): Dit is een echte bos route. De hele weg in het bos gelopen over een afstand van 8,6 KM.

Er zaten geen sterke klimmen in de route en de paden waren redelijk begaanbaar. Op een gegeven moment kom ik bij een helel oude eik, genaamd "Rond Chene". En nu heeft een echte natuur liefhebber er een bordje op getimmert. "Laat de natuur met rust en laat geen afval achter'', enz. We kennen allemaal deze bordjes dat is toch jammer. Er staat een bank langs dat bordje had toch ook daar kunnen zitten (kijk op de BelgiŽ3 pagina om foto's te zien).

Verder was het afdalen naar de stad Vielsalm. Hier doe ik een dag rusten omdat ik al 4 dagen niet meer gegeten heb. Ik kan niets verdragen als ik loop, af en toe fruit dat gaat wel goed.

In Vielsalm is een kunstmatigmeer dat is ontstaan in 1092 door het afdammen van de rivier Salm. Dit meer heet "Les Doyards" (kijk op de BelgiŽ3 pagina om foto's te zien)

Verslag Mathijs 29 Mei 2006 (Logbiermť-Burgreuland): Toen ik de tent inpakte en aanliep was het nog droog. Maar na een tijdje werd het droog. De zon kwam maar niet. Ik heb bijna de hele weg afwisseld bos of landbouw weggetjes gehad. Ik heb mijn tent in het bos neergezet net voor het Burgreuland omdat de camping in Schirm niet vinden is. Ik heb daar de vorige keer ook al problemen mee gehad. Ik weet het niet meer of ik toen iets anders heb gevonden maar ik dacht nu ''ik kan beter doorlopen tot ik een plek vind dan dat ik hier in de streek blijf zoeken." (kijk op de BelgiŽ3 pagina om foto's te zien).

Verslag Mathijs 01 Juni 2006 (Burgreuland-Ouren): Het is de hele weg droog geweest tot ik op de camping kwam. Toen heb ik een paar uur moeten wachten omdat het hard regende en ik de tent liever niet in de regen opzet. Maar de zon heb ik de hele dag nog niet gezien. De route had een paar steile klimmers maar voor de rest was het mooi bos en weiland landschappen. Op de camping in Ouren herkende de eigenaar mij nog en vroeg of dat ik op de terugreis was.

Verslag Mathijs 03 Juni 2006 (Ouren - Dasbourg): De bagage die ik heb achtergelaten in Ouren op camping "International" bij de eigenaar Wout, voelt als een verlichting. Ik moet de rugzak nog regelmatig goed hangen, maar dit moest echt weg.

Het was een mooie bosroute met steile klimmen en dalen. Ik was goed uitgerust.

Verslag Mathijs 04 Juni 2006 (Dasbourg - Stolzenbourg): Een zware etappe. Steile hellingen en veel asvalt. Ik was blij dat ik er was omdat ik nog niet aan de warmte gewend was.

Verslag Mathijs 05 Juni 2006 (Stolzenbourg- Vianden): Mooie route langs uitzichten en de stad en de burcht (zie dia rolletje - nog niet bijgeleverd-ed).

Het was een mooie route door het laatste stuk van de ardenne. Veel klimmen en dalen. Toen ik bij de stoeltjeslift kwam, heb ik die genomen naar onderen (om daar op de camping 2 dagen te blijven).

Verslag Mathijs 07 Juni 2006 (Vianden- Diekirch): Minder klimmen en dalen dan de vorigen keren. Wel meer asvalt, en dat met heet weer gecombineerd, is slecht voor mijn voeten.

Verslag Mathijs 07 Juni 2006 (Diekirch- Beaufort): Weer meer asvalt en heet weer. Maar nu ben ik in Klein Zwitserland aangekomen en dat maakt veel goed.

Verslag Mathijs 11 Juni 2006 (Beaufort):  Op 25 Mei jongsleden ben ik mijn reis gestart en tot en met 1 Juni heeft het ook dagelijks geregend. De eerste twee dagen de hele dag (ook harde regen). Na de buien kwam de zon op 2 Juni en die is tot op heden nog niet weg geweest.

Het is nu 11 Juni en ik ben in Beaufort (Luxemburg - ed), waar ik een paar dagen rust. De komende dagen ga ik de Moezel streek in (Frankrijk) en dat betekend over heet asfalt tussen de druiven struiken lopen. Dus er zullen nog wel een paar blaren komen.

Verder geniet ik er nog steeds van, ook al is het soms erg zwaar. Ik verwacht op 18 of 19 Juni de grens met Frankrijk over te steken.

28 Juni 2006: Mathijs is nu in het Franse plaatsje Grenecey. Na een paar moeilijke dagen, maakt Mathijs het goed. Meer informatie volgt zo snel mogelijk geplaatst als het binnen is!

Landen - route

(28 Juni 2006) Hier zit Mathijs nu - Grenecey - Frankrijk

De pagina is bijgewerkt op: 13-07-2006

Search

Mathijs Teunissen

Foto is genomen door Mark van Els (11 Juni 2006). KopiŽren is verboden. Klik hier voor het zien van een groter formaat

< Home | Links | Contact >

© Copyright 2006 - Reis Om De Wereld, Mathijs Teunissen. Niets mag worden gekopieerd zonder permissie.
Bij problemen met en ůf vragen over deze website... kunt u contact opnemen met mathijs.teunissen@wanadoo.nl.
Laatst bijgewerkt: 13 juli 2006. Site design is gemaakt door Mad!Studios.